MAC Lightful C Renk Eşitleyici Krem

Ocak 12, 2016 8 Comments A+ a-

Merhaba...

Bugün sizlere bir süredir kullandığım bir renk eşitleyici kremden bahsedeceğim: Mac Lightful C Tinted Cream SPF30 With Radiance Booster.

Haftanın altı günü makyaj yapıyorum. Hatta, bazen pazar günleri de... Her gün fondoten kullanmak istemiyorum, ağır geliyor. Beni sağlıklı gösteren, hafif bir makyaj yeterli oluyor.

Cildim gözenekli, lekeli ve sivilceli değildir. Sadece aşırı kuru olduğu için, pullanır ve mat görünür. Sarı alt tonlu ve açık tenli olduğumdan, bu görüntüme bir de matlık eklenince hasta gibi görünüyorum. Dolayısıyla istediğim, nemlendirici içerikli, ışıltılı, hafif bir üründü.






Bu arayışım doğrultusunda, bir kaç tane cc krem ve bb krem denedim. Denediklerim ya kokularıyla beni rahatsız ettiler ya da en açık tonları bile bana koyu geldi. Dolayısıyla, elimde biriken bu kullanamadığım ürünleri arkadaşlarıma verince, çekmecemde Mac studio fix fluid fondotenimle kalakaldım. Bu fondoteni gelin makyajım için almıştım ve bence her gün kullanıma uygun olmayan bir ürün.

Cildime en uygun tonu Mac'te bulduğumdan, ince yapısı nedeniyle face and body fondoten almayı düşünmeye başladım. Gelin makyajım için far paleti oluşturmaya gittiğim bir gün, mua'ya yaşadığım bu sorunu anlattım ve face and body fondotenin benim için uygun olup olmadığını sordum. Mua bana, face and body'nin nihayetinde bir fondoten olduğunu, günlük olarak renkli bir nemlendirici tercih etmemin daha uygun olacağını söyleyip Lightful C'yi önerdi.




Lightful C'nin bendeki rengi light plus... Mac'te benim rengim NC15, belki bir fikir verebilmişimdir. Oldukça geniş bir renk seçeneği var. Ürün c vitamini içeriyor ve gözenekleri küçültüp siyah noktaların görünümünü azaltmayı vaadediyor. Benim cildimde bu problemler zaten yok ancak, yeni siyah noktalar oluşturmadığını söyleyebilirim.

Kuru ciltliyseniz, mutlaka altına bir nemlendirici uygulamayı unutmamanız gerekli... Çünkü, nemlendirici bir ürün olsa da, tek başına asla yeterli değil.




Ben, ürünü nemlendiricimin üzerine, nemli bir süngerle uyguluyorum. Kapatıcılığı hiç yok, diyebilirim. Ancak, cilt tonumu eşitliyor ve istediğim sağlıklı görüntüyü bana veriyor. Simli kesinlikle değil ama aydınlık, ışıltılı bir görünüm veriyor ve ben bunu çok seviyorum.

Cildiniz yağlı yada karmaysa ya da mat görünümden hoşlanıyorsanız, bu nemlendiriciyi sevmeyebilirsiniz. Bir pudrayla sabitlemeniz gerekebilir. Ben, ürünün kalıcılığından da çok memnunum, çıkarana kadar kıpırdamadan kalıyor. Spf 30 güneş koruması da benim için istenilen bir özelliği daha... Tek olumsuz yanı, eğer tembellik yapıp gece yatmadan cildimi güzelce nemlendirmediysem yada nemlendiricimi altına biraz az sürdüysem, belli bölgelerde toplanıp pul pul görüntüyü belirginleştirmesi ki, ben bu sorunu her üründe yaşıyorum malesef.




Sadede gelirsem; Lightful C'nin cildinde sağlıklı bir görüntü isteyen ve kapatıcılık aramayan normal ve kuru ciltliler için uygun olduğunu söyleyebilirim. Yağlı ve karma ciltlerde tek başına parlama yapacaktır, bir pudrayla kontrol altına alınması gerekebilir. Üst üste uygulanabilir bir yapısı var ve nemli bir süngerle kolayca dağıtılıyor. Ben bir aydır neredeyse her gün kullanıyorum. Bittiğinde, aklımda Nars'ın renkli nemlendiricisi olsa da çekmecemde sürekli bulunduracağım bir ürün oldu. Tabiki, daha iyisini buluncaya kadar...

Ürün 40ml ve fiyatı 108 TL...

Sizin de bana önerebileceğiniz, deneyip memnun kaldığınız bu tarz ürünler varsa, lütfen yorum bırakın.

Buraya kadar okuduğunuz için çok teşekkürler...

Sevgilerimle...

8 yorum:

  1. Mac'in bu ürününü ilk kez görüyorum. Denk gelirsem vede imkanlar dahilinde olursa deneyebilirim belki, teşekkürler canım :)

    YanıtlaSil
  2. Ben de mua önerene kadar bilmiyordum :-) iyi ki almışım dediğim bir ürün. Deneme şansın olursa, umarım sen de memnun kalırsın canım :-)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Renkli nemlendiricileri sadece yazın bronzlaştıktan sonra kullanabiliyorum.Zira cildim sadece o zaman fondötene gerek duymayacak kadar iyi görünüyor oluyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Renkli nemlendiricilerin ışıltısı, bronz tende gerçekten bir başka duruyor. Hayatım boyunca, bir kez bile bronzlaşamadığımdan çok özendiğim bir durum :-) Fondotenin verdiği, kusursuz görünümün yerini tutmuyorlar ancak o kusursuzluğa biraz da biz kendimizi alıştırıyormuşuz, gibi geliyor. Örneğin, eskiden kaşlarımın seyrekliği beni rahatsız etmezdi, şimdi doldurmadan gezemiyorum, nasıl alıştıysam :-) Yazın, renkli nemlendirici arayışına girerseniz, buna da bakmanızı öneririm :-)

      Sil
  4. Çok yararlı bir yazı olmuş özellikle benim için :) bende açık tenli ve kuru cilt yapısına sahibim o yüzden her ürün bana gitmiyor günlük olarakta bb krem ya da pudra kullanıyorum. Buna bakacağım kesinlikle hatta direk almayı düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için :-) Ben çok severek kullanıyorum, şu ara bitirmek üzereyim :-) Umarım siz de benim kadar seversiniz

      Sil
  5. Ben ışıltıyı severim. Ama bazen mat görünüm de hoşuma gidiyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim cildim çok kuru olduğu için mat ürünlere yaklaşamıyorum bile... Hep özenmişimdir ama... Pudra yapılı ürünler daha kapatıcı oluyor çünkü :)

      Sil